علت و علامت فتق دیسک کمر
علت و علامت فتق دیسک کمر
سپتامبر 20, 2022
درمان های فیزیوتراپی فتق دیسک کمر
درمان های فیزیوتراپی فتق دیسک کمر
اکتبر 24, 2022

فیزیوتراپی در هفت حوض

فیزیوتراپی در هفت حوض

فیزیوتراپی یکی از روش های درمانی می باشد که به وسیله ی آن افرادی که استخوان ها و عضلاتشان آسیب دیده است، دوباره سلامت استخوان و عضلات خود را به دست می آورند. فیزیوتراپی در هفت حوض به وسیله ی بهترین فیزیوتراپیست ها انجام می شود که افراد از طریق آن می توانند امکان حرکت و قدرت عضلات خود را افزایش دهند.

فواید فیزیوتراپی در هفت حوض

فیزیوتراپی همانطور که گفته شد، مشکلات استخوانی و عضلانی را بهبود می بخشد و قدرت و کارایی آنها را افزایش می دهد. بنابراین فیزیوتراپی در هفت حوض فوایدی دارد که ما در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • تحرک و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.
  • جلوگیری از انجام جراحی. در بسیاری از مواقع افراد با انجام فیزیوتراپی از انجام جراحی در امان مانده اند.
  • کاهش مصرف دارو. در بسیاری از بیماری ها افراد مجبور به مصرف دارو هستند. اما در بعضی از بیماری ها می توان مشاهده کرد که افرادی که فیزیوتراپی انجام داده اند دیگر دارو مصرف نمی کنند.
  • کاهش گرفتگی در عضلات

فیزیوتراپی در هفت حوض در چند جلسه انجام می شود؟

پاسخ دادن به این سوال نمی تواند یک جواب کاملا درست داشته باشد. زیرا تعداد جلساتی که افراد باید فیزیوتراپی انجام دهند، از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. بنابراین شما وقتی برای اولین جلسه به فیزیوتراپیست خود مراجعه می کنید، فیزیوتراپیست براساس تجربه ای که دارد، تعداد جلساتی را که شما باید به آن فرد مراجعه کنید را به شما می گوید.

به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که شما فیزیوتراپی را شروع می کنید، در همان جلسات ابتدایی، بخش زیادی از درد شما تسکین پیدا می کند که در مدت زمان طولانی تر فیزوتراپی می تواند درد شما را به طور کامل درمان نماید.

فیزیوتراپی

روش های درمانی در فیزیوتراپی

در فیزیوتراپی با روش های گوناگونی می توان اقدام به درمان کردن بیمار کرد که ما در این قسمت به روش های درمانی فیزیوتراپی در هفت حوض اشاره می کنیم:

روش درمانی دستی

براساس مشکلات بیمار، فیزیوتراپیست ها از روش های درمانی دستی مانند ماساژ، تمرینات کششی با دست و غیره استفاده می کند.

روش درمانی ورزشی

یکی دیگر از روش های درمانی در فیزیوتراپی در هفت حوض، روش درمانی ورزشی می باشد که در این روش تمرین هایی که موجب بازگشت بدن به حالت مناسب می شود، تمرینات کششی که مربوط به قلب و عروق می شوند و غیره انجام می گیرند.

درمان از طریق دستگاه های فیزیوتراپی

در فیزیوتراپی از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که فیزیوتراپیست ها براساس بیماری فرد بیمار از این دستگاه ها استفاده می کند. از برخی از این دستگاه ها می توان به شاک ویو، لیزر درمانی، مگنت درمانی و غیره اشاره کرد.

شاخه های فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در هفت حوض همانند بسیاری از رشته های پزشکی به بخش های مختلفی تقسیم می شود. فیزیوتراپی شامل ۶ شاخه می شود که این ۶ شاخه عبارتند از: فیزیوتراپی سیستم تعادلی – فیزیوتراپی اطفال – فیزیوتراپی افراد مسن – فیزیوتراپی ارتوپدی – فیزیوتراپی سیستم عصبی و فیزیوتراپی قلبی و عروقی.