آموزش ویدیویی تمرینات تقویتی زانو
آوریل 27, 2021
تست تنفسی پیاده‌روی ۶ دقیقه‌ای
می 30, 2021

پاپرانتزی و قوانین استخدام نظامی

تست-پزشکی-پاپرانتزی

معاینات پزشکی پاپرانتزی و استخدامی

اخیرا در مراجعات بسیاری از جوانان به وب سایت فیزیوتراپی سبلان شرق، سوالات زیادی در مورد پاپرانتزی و استخدام نظامی مطرح شده

که ما بر ان شدیم تا اطلاعاتی خدمت مراجعین محترم ارائه بدیم.

 

در ابتدای امر باید گفت که در مورد قوانین استخدام نظامی، یکی از سوالات بسیار مطرح داوطلبین استخدامی ، موارد پاپرانتزی و کف پای صاف و در کل معاینات ارتوپدی میباشد که ما در سایت

فیزیوتراپی سبلان شرق به طور مشروح در مورد این دو عارضه ارتوپدی توضیح کامل داده ایم و دوستان داوطلب میتوانند با مراجعه به لینکهای زیر به طور کامل در مورد انها مطالعه کرده و

روشهای تشخیصی و درمانی انرا بدست آورند.

 

کف-پای-صاف-و-درمان-آن

پا-پرانتزی-و-راههای-تشخیص-و-درمان-آن

 

و اما خلاصه ای از مراحل و نحوه معاینات بدو استخدامی نیروهای نظامی

 

 

مراحل معاینات پزشکی پاپرانتزی و استخدام نظامی

پزشک اول :

در مرحله اول معاینات پزشکی استخدام لازم است که متقاضی با همراه داشتن کارتی که پیش تر گفتیم که به هر داوطلب تعلق می گیرد ، وارد سالن شده و پس از درآوردن لباسهایش در صف متقاضیانی که همانند او برای معاینه پزشکی مراجعه کرده اند، منتظر می ماند.در این میان مراجعین برای معاینه نزد پزشک اول خواهند رفت.

در این بخش از معاینات افراد متقاضی که دارای اضافه وزن یا کاهش وزن بیش از حد می باشند، قد متعادلی ندارند، دارای جراحت ناشی از چاقو یا تیغ می باشند و یا فاصله بین دو زانوی آنها بیش از حد طبیعی است (به اصطلاح پاپرانتزی هستند) و همچنین افرادی که دارای سابقه شکستگی در بدنشان می باشند، مردود خواهند شد.

این افراد دیگر به مراحل بعدی معاینات پزشکی که در ادامه به توضیح آنها پرداخته شده است راه نخواهند یافت. کارت افرادی که مورد تایید می باشند، مهر و امضا می شود و آنها در صف مراجعین به پزشک دوم قرار می گیرند.پ

 

پزشک دوم :

داوطلبینی که کارتشان توسط پزشک اول مهر و امضا شده در اتاقکی مخصوص نزد پزشک رفته و بیضه ها و آلت جنسی داوطلب توسط پزشک معاینه خواهد شد. اگر فردی دارای سابقه بیماری خود ایمنی یا MS باشد و یا عادت به خود ارضایی داشته باشد ، مردود خواهد شد و کارت این افراد مهر و امضا نمی شود. اما داوطلبینی که در این مرحله نیز سلامت شان مورد تایید پزشک دوم قرار گرفته است کارتشان توسط این پزشک مهر و امضا شده و به پزشک سوم ارجاع داده می شوند.

 

پزشک سوم

در مرحله سوم داوطلب برای معاینات و چک کردن سلامتی کامل چشم، به چشم پزشک مراجعه می کند. چشم هر داوطلب در سه مرحله معاینه می شود که شامل میزان دید (۱۰از ۱۰) ، آستیکمات (حداکثر ۲۵صدم) ، کور رنگی خواهد بود. سخت گیری در این بخش بسیار زیاد است و افراد زیادی در این مرحله از معاینات پزشکی توسط پزشک مربوطه رد می شوند. در صورت گذراندن این مرحله از معاینات پزشکی طبق روال معمول کارت داوطلب توسط چشم پزشک مهر و امضا شده و اجازه ورود به مرحله بعدی معاینات پزشکی را دریافت می کند.

 

پزشک چهارم :

در مرحله چهارم داوطلب نزد دندانپزشک می رود تا سلامتی دهان و دندان او مورد تایید قرار گیرد.این پزشک به معاینه دندانها و لثه های داوطلب می پردازد. افرادی که بیش از ۴ دندان پرشده داشته و یا حتی یک دندان ندارند، در این مرحله از معاینات پزشکی مردود می شوند. حتی عفونت های دهان و دندان نیز باعث رد شدن داوطلبها می شود. هر فردی که مسواک نمی زند بیماری دهان و دندان دارد. پس لطفا در صورت داشتن مشکل رفع شدنی ابتدا ان را حل کرده و سپس برای معاینات پزشکی اقدام کنید.

 

پزشک پنجم

داوطلبینی که مرحله قبل را رد کرده و کارت آنها مهر و امضا شده است به پزشک متخصص قلب مراجعه می کنند. این پزشک برای انجام معاینات پزشکی استخدام سپاه ، به معاینه قلب و عروق داوطلب می پردازد. فشار خون و داشتن سابقه بیماری قلبی و فشار خون باعث مردودی داوطلب می شود.

 

پزشک ششم

مرحله بسیار مهم در معاینات پزشکی مراجعه به پزشک اعصاب و روان می باشد.این پزشک به طور تخصصی اعصاب داوطلب را می سنجد. پزشکان در این مرحله بسیار سخت گیرانه عمل می کنند و افراد با هرگونه سابقه بیماری اعصاب را بلافاصله رد می کنند. حتی در صورت آگاهی یافتن از مصرف دوزهای پایین قرص های اعصاب در این مرحله رد خواهید شد.

 

پزشک هفتم :

در صورت گذراندن تمامی مراحل بالا و مهر و امضا تایید هر پزشک شما در مرحله هفتم باید به پزشک حلق و بینی مراجعه کنید تا کاملا سلامت حلق و بینی شما مورد تایید قرار گیرد. این مرحله با توجه به نظر داوطلب تایید یا رد می شود. دقت کنید که اگر تنگی نفس یا سینوزیت دارید، رد خواهید شد.

 

پزشک هشتم :

در صورت تایید در مرحله قبل توسط پزشک حلق و بینی شما به مرحله آخر یعنی مراجعه به پزشک متخصص گوش راه خواهید یافت. سلامت کامل گوش هایتان از مراحل مهم معاینات پزشکی و مرحله آخر آن می باشد.در صورت گرفتن تایید در این مرحله، مراحل معاینات پزشکی شما به اتمام رسیده و شما در معاینات پزشکی نتیجه موفقیت آمیز را کسب نموده اید.

 

روش انجام معاینات پاپرانتزی و استخدام نظامی

قبل از استخدام شما ملزم به انجام موارد زیر می باشید. در واقع موارد گفته شده در ادامه ،معاینات پیش از استخدام به صورت کلی می باشد:

گرفتن شرح حال متقاضی : شامل سوابق فردی و خانوادگی از نظر ابتلا به بیماریها و مشاغل قبلی

ثبت عوامل زیان آور در فرم معاینات بر اساس گزارش بازدید از مراحل و محیط کار توسط کارشناس بهداشت حرفه ای
درخواست انجام آزمایشهای پاراکلینیک مورد نیاز بر اساس نوع مواجهه شاغل:

شامل آزمایش خون و ادرار از نظر قند، چربی، عفونت، نوار قلب و در برخی موارد بسته به نوع شغل عکسبرداری از قفسه سینه و ستون فقرات، سنجش میزان شنوائی و تست عملکرد ریوی.

معاینه اندامها :

عاينه عمومی دستگاههای قلب و عروق، ریه ها، کلیه ها، اعصاب، چشم و گوش که توسط پزشک عمومی دوره دیده طب کار انجام میشود.

نتیجه معاینات پزشکی به چه صورت می باشد؟
روند کلی بدین شکل است که بعد از دریافت نامه معرفی به پزشک و آزمایشگاه از سمت سازمان استخدام کننده یعنی سپاه،

داوطلب باید به پزشک معرفی شده در نامه و آزمایشگاه اعلام شده جهت انجام معاینات و آزمایشات مراجعه نماید و پس از انجام،

نامه تایید پزشکی و نتیجه آزمایش خود را به صورت مهر و موم شده تحویل گرفته و به همان صورت به سازمان تحویل دهد.

اگر بعد از انجام معاینه توسط پزشک و انجام آزمایشات توسط آزمایشگاه منع استخدامی از بابت حداقل های تعیین شده وجود داشته باشد،

به صورت معمول فرد داوطلب استخدام به یک پزشک متخصص جهت بررسی دقیق تر موضوع معرفی میشود.

 

در این حالت در صورتی که پزشک متخصص و یا اینکه تشخیص دهد که از طریق معالجه پزشکی مشکل قابل رفع می باشد

به صورت معمول این فرصت به داوطلب استخدامی داده خواهد شد که پس از انجام معالجه مجددا به فرایند استخدامی و بازگردد.

در برخی از موارد نیز ممکن است پزشک متخصص تشخیص عدم وجود مشکل دهد و یا اینکه تشخیص دهد مشکل از طریق دارو و به شرط ادامه درمان در طی زمان قابل رفع می باشد،

در این حالت داوطلب استخدامی دیگر نیاز به انتظار جهت بهبود کامل و برگشت به روند استخدامی نخواهد بود و میتواند بدون مشکل تاییدیه این مرحله را نیز کسب کند.

اما متاسفانه در برخی از موارد نیز تشخیص بر عدم درمان داده میشود که در این صورت داوطلب در طی باقی مسیر استخدامی باز خواهد ماند.

 

درمان

برای درمان و کاهش میزان پرانتزی بودن پا میتوانید به این مطلب مراجعه کنید: پا پرانتزی و درمان آن

 

برگرفته از سایت استخدام شو

 

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی سبلان شرق یکی از کلینیک های فیزیوتراپی مجهز در شرق تهران با ارزیابی دقیق شرایط شما مناسب ترین روش های فیزیوتراپی را برای بهبود مشکلات شما به کار می گیرند.

در صورتی که بیمار شما بدلیل مشکلات حرکتی توانایی خروج از منزل را نداشته باشد نیز ما خدمات فیزیوتراپی در منزل را به شما ارائه می دهیم.

آدرس کلینیک :

تهران ، سبلان شمالی ، بالا تر از ایستگاه مترو سبلان ، نبش کوچه بی غم ، ساختمان پزشکان سینا ، پلاک ۳۸۲
طبقه اول ، واحد ۲۰

تلفن تماس :

۰۲۱-۸۶۰۱۱۲۷۰